9. Övrigt

Booking.com lurar sina kunder?

2013-11-14 15:12 #0 av: Oskar

Tidigare i veckan har man kunnat läsa om bokningssajten Booking.com och att den lurar sina kunder. Den lurar sina kunder genom att ge hotellen möjlighet att köpa en speciell kvalitetsstämpel, och på så sätt framstå som mer attraktiva än de i själva verket är.

Och det är ju förstås mycket dålig stil av en sajt att göra på det sättet, och också extremt negativt för deras förtroende när det blir allmänt känt.

Fast nog är väl de flesta surfare idag väl medvetna om att de sajter där folk betygsätter produkter och tjänster inte alltid ger en korrekt bild? Det är nog mer regel än undantag att betyg, resultatlistor och omdömen manipuleras. Det är ju bara att gå in på sajter som till exempel tripadvisor.com och läsa kundernas omdömen så inser man snabbt att vissa av omdömen inte är opartiska.

Oskar

Anmäl
2013-11-23 18:04 #1 av: [Moa-]

Personligen anser jag att booking.com är ett utmärkt hjälpmedel vid resor, erbjuder ofta möjlighet att reservera hotell med möjlighet till fri avbokning exempelvis. Få saker är helt objektiva eller rättvisande idag, inte heller tripadvisor.com kommer att ge en fullt ut rättvisande bild, samma sak med medier, google och allt annat.

Anmäl
2013-11-24 19:17 #2 av: Oskar

#1 Jo, alltså jag använder booking.com också och tycker den sajten fungerar bra. Men för dom som inte är så vana att boka resor/hotell så är det ju inte så lätt att veta att de betyg och placeringar som visas inte alltid är objektiva.

Oskar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.