Annons:
Etikett4-nord-sydamerika
Läst 2281 ggr
madeleinepa
10/6/13, 7:48 PM

Måsten i Florida

Jag ska till Florida i april 2014 och undrar om någon som varit där vet något som man inte får missa? Ska vara där i 3 veckor.

Annons:
niklassandgren
10/11/13, 4:41 PM
#1

Själv e jag 13 år men när jag och min familj var där i somras så gjorde vi en masa kul!

Vi va på delfinbad då man fick klappa och leka med delfiner.

Det är ett måste enligt mig, det vi va på låg på key largo.

MVH/Niklas

// Niklas Sandgren

125 l växtkar

35 l blandat :)

CarinaA
12/14/13, 8:06 PM
#2

Kan varmt rekommendera www.florida.nu !!! de har äver facebook-sida,svarar snabbt på frågor !! Ska man ner mot Key West är Bahia Honda statepark ett MÅSTE !! de tar ca 9dollar/bil/4passagerare, när man kör in på parkeringen ser det ut som man inte kommer längre men man kör till höger om förbudsskylten så kommer man vidare till fler parkeringar ! Rena paradiset !! kristallklart turkost vatten ! Annars kan jag säga att om man inte måste ha full ös medvetslös så är västkusten mkt vackrare är östkusten ! lite mer "lokala" turister ! Ska man korsa Everglades så kan man på Florida.nu-sidan läsa om "loop-trail", ett MÅSTE ! gott om krokodiler o känns naturligt o lite spännande o gratis :-D !! Lycka till o ha det så trevligt ! bästa stekhuskedjan ?? OUTBACK, god 6ounze oxfile m tillbehör 9.95 dollar !

Jenaniston_fan emelie
1/16/14, 5:25 PM
#3

Jag tror jag varit där 6-7 ggr och är 13 år. Om du vill shoppa märkeskläder till ett bra pris: ross, tj maxx och marshalls! Jag har varit på dom flesta nöjesparkerna, och tycker alla är bra! Taco bell är min favorit matkedja som säljer jätte god tacos!

[Akiraka]
2/22/14, 11:28 PM
#4

Outback kan verkligen rekomenderas var där när vi var i Orlando förra året.

Sindri
2/25/14, 6:45 PM
#5

På tre veckor hinner du över till västsidan. Mest för att få åka över Everglades. Om du bor nära en beach får du chansen till fina solnedgångar.

Den södra vägen, Tamiani Trail är absolut vackrast. Den är dock smal och det är svårt (och ibland förbjudet) att stanna. Har man inga bilar efter sig hinner man dock stanna och fota lite.

Den norra vägen, Alligator Alley, är rak och bred och har flera platser där man kan stanna och gå ut och beskåda djurlivet. På både södra och norra vägen finns speciella platser man kan åka in till, och som alla verkar skötas av indianstammar, om man vill se närmare på djuren, åka båt etc. Men man ser mycket djur ändå.

Det är viktigt att ha gott om tid så man verkligen hinner stanna där man vill.

Längs hela östkusten finns underbara stränder och fina samhällen. Ocean Road i Miami Beach är väl mest berömt, med sina underbara Art Deco-hus. Här finns också ett brokigt folkliv och många vrålåk från 50- och 60-talet.

madeleinepa
3/31/14, 5:06 PM
#6

Tack för alla tips! Kommer nog att besöka västsidan och bahia honda statepark.

Annons:
Sindri
4/1/14, 5:33 PM
#7

Berätta gärna här i tråden sen vad du gjorde och tyckte. Ha så kul!

Upp till toppen
Annons: