Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 2265 ggr
candyme
2013-05-31 20:41

Bra väska mot ficktjuvar

Hej

I sommar ska jag och min sambo besöka Stockholm på semestern.

Har fundering på vilken typ av väska som är bäst för att skydda mot ficktjuvarna. En axelväska eller en vanlig handväska? Eller har ni något annat tips.

/Emma

 

 

Annons:
[Jimmy.L]
2013-06-04 07:13
#1

Det bästa är att du har uppsikt över din väska hela tiden. Man varnar ganska ofta att man skall ha ett öga på sin väska, dom kommer oftas bakom en och försöker. Så ha väskan framför dig hela tiden.

Oskar
2013-06-04 11:48
#2

Ett generellt tips är ju att alltid sprida värdesakerna. Ha en del i byxfickorna, en del i eventuell handväska, en del kvar på hotellrummet. Själv har jag alltid haft pengar och kreditkort i framfickorna på byxorna och aldrig blivit bestulen. Gissar att det svårt för en ficktjuv att komma åt framfickorna på byxorna.

Oskar

leemland
2013-06-05 19:45
#3

Generellt blir det nog bäst med en axelväska du kan hänga över huvudet så att du sen har den på magen :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Tilde]
2013-06-10 20:54
#4

Lite OT (men ändå inte). Jag såg ett program om ficktjuvar på tåg och då sa de att man ska ha sin plånbok på bredsidan i bakfickan på sina jeans, med öppningen uppåt - om man nu har en läderplånbok. Då var det ingen ficktjuv som ens ville försöka sno den. 😃

Jag brukar ha axelväskor och håller då i väskan och drar den framför mig i stora folkmassor. Då har jag 100% koll på den.

ilenna90
2013-06-28 11:24
#5

ni kan ju också skaffa ett sånt där moneybelt, det är som en platt väska eller vad man ska säga som man har under tröjan (midjeväska version 2 typ haha) där man kan ha pengar/kort/nycklar och sånt där.
Annars är väl bara ett tips att ha handväskan hängande på framsidan när ni befinner er på trånga utrymmen med mycket folk och bara hålla i den lite extra. Jag har varit i sthlm måånga gånger men enda gången jag blivit av med något var när jag var typ 5 år och någon snodde min jacka som hängde på stolen bakom mig.

Upp till toppen
Annons: