Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1237 ggr
Kakaokaka
2013-05-30 00:09

London!

Ska till London snart och undrar vad det finns att göra där. Jag har redan varit i London för ungefär 3 år sedan men nu ska jag dit igen! Jag har redan varit på Madame tussauds, London dungeon och i towern. :)

Annons:
xtezz
2013-05-30 12:39
#1

London aquarium är lite kul att se om man gillar sånt.
Sen har de en naturhistoriskt museum, dock har inte jag varit på det.

Kakaokaka
2013-05-31 14:38
#2

Okej, tack. Ska söka lite på akvariet. :)

ilenna90
2013-06-17 19:03
#3

har du varit i camden? den stan gillade jag verkligen :D

LinaK
2013-06-18 18:49
#4

Var i London för drygt en månad sedan. Vi var på Sea Life (akvariet) och det var sevärt tycker jag. Vi hade med min brorson på snart 3 år och han gillade det verkligen. Även vi vuxna tyckte det var spännande och sevärt. Dessutom ligger det precis bredvid London eye och jätte nära big ben, så då kan man passa på att utforska den delen av London 🙂Vi var aldrig uppe i london eye, men ångrar det nu. För det är många som jag pratat med i efterhand som säger att det är en upplevelse.

Vi var också på naturhistoriska museumet då vi bodde tvärs över gatan. Det är gratis inträde där vilket är bra och det var helt klart sevärt. Det är en häftig byggnad. Och gillar man dinosaurier och uppstoppade djur så är det stället perfekt 😉Då vi bara var där på en weekend så ångrar vi lite att vi inte åkte på London Zoo istället, min svägerska var där i höstas och sa att det var sevärt.

Men ja naturhistoriska är ett bra alternativ om man vill spara pengar. Det ligger vid statsdelen kenzington och där finns många mysiga restauranger och småbutiker.

Var ska ni bo någonstans?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[jjennyeklundd]
2013-06-26 10:57
#5

Jag ska dit med mamma om en månad och vi ska bland annat åka ut till något Harry Potter museum. 

Här är en länk. http://www.londonbiljett.se/sightseeing/harry-potter-och-warner-bros-studio-tur/

Kakaokaka
2013-06-27 17:47
#6

Tack för alla svar! 

#3 Camden har jag aldrig hört talas om, googlade lite och fick fram bilder på en marknad. Det låter intressant, marknader gillar jag. :)

#4 Jag har sett London eye men jag har aldrig vågat åka, eftersom jag var så höjdrädd förut. Men den här gången ska jag definitivt åka! 
Naturhistoriska museum kan jag inte motstå, det blir nog en vända dit också :) Jag har ingen aning vars vi ska bo, vi ska åka till höst och vi har inte bestämt riktigt än.

#5 är ett stort fan av Harry potter, ska kolla upp det där senare. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: