Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 668 ggr
Knorran
2013-05-25 23:26

El Camino

hejsan alla resglada människor! I sommar ska jag gå El Camino, jag ska börja från St Jean Pied de Port och vandra till Camino de Santiago. Är det någon här som gjort denna resa och har några värdefulla tips eller saker som kan vara värda att tänka på? Har några frågor. Hur tar man sig dit på smidigast sätt? Finns det något vandrarhem som man borde stå över? Är folket relativt duktiga på engelska ( jag suger verkligen på spanska) Vilken salva är bäst att smörja in fötterna med? Kom gärna med andra saker som ni kan komma på, allt är värdefullt! mvh Knorran :-)

Annons:
Melao
2013-05-26 00:25
#1

Jag gick de sista tolv milen (Sarria - Santiago) nu i påskas. Jag kan iaf säga att folket inte är särskilt bra på engelska, vi reste i en grupp och det var tur att en av oss kunde hyfsad spanska.

Annars kan jag inte komma på något särskilt… Ett ställe vi åt lunch på hade väldigt otrevlig skinka, minns tyvärr inte vad det hette. De hade goda omeletter dock.

Det är värt det att stanna en natt extra på Monte di Roso (stavning?) innan man går in i själva Santiago, ett häftigt ställe uppbyggt endast för pilgrimer.

Jag kanske kommer med mer när jag tänkt en stund…

Oho för att satsa det sista på mirakel!


Upp till toppen
Annons: