Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 1915 ggr
[Linneape]
2013-05-20 08:40

Har någon varit i rethymnon?

Hej! Jag och min pojkvän har bokat en resa till Kreta, platsens och vi ska bo på akti chara! Jag undrar om någon har varit där och kan berätta lite för mig om hur det är där? Vi bor alltså nära rethymnon 3dje största staden i Kreta. Är det superdyrt med taxi där? Bra ställe för par? Shopping? Hur är hotellet? Läskiga bussresor? Berätta gärna hur du upplevde allt! Tack!

Annons:
Wruss
2013-05-26 21:10
#1

Hej,

Vi har bott på Akti Chara. Vi hade en schysst lägenhet i markplan. När vi var där var det väldigt lugnt på hotellet. Inget stök alls. Om jag minns rätt så fanns inget annat att äta på hotellet än vad som erbjöds vid poolbaren på dagarna. Läget med både strand och poolområde är jättebra, men det är en bit från Rethymnon. Den norra kusten på Kreta kan vara ganska blåsig och vi fick erfara att det blev FÖR blåsigt under några dagar. Då var det badförbud på stranden. Vi hyrde både vespa och bil men åkte aldrig taxi eller buss (mer än transfern till och från flygplatsen - och den var helt ok). Hittade en trevlig liten badvik lite österut dit vi åkte med vespan några dagar. Där fanns inga turister, bara greker, men ändå kunde man hyra solsängar. Straxt utanför hotellet fanns ett trevligt bageri där vi handlade bröd till frukost varje dag. Det finns ett antal restauranger i området. Åt bästa pizzan ever på en pizzeria där, men minns tyvärr inte namnet. Nöjen och shopping…. åk in till Rethymnon. Hoppas ni får en härlig resa. Kreta är sååå fint - men ge er ut på lite utflykter :)

[Linneape]
2013-05-29 12:28
#2

#1 låter ju bra! så du tycker alltså att det är ett bra ställe att fara till med andra ord? :) när var du där?

Wruss
2013-06-01 22:44
#3

Vet inte hur det blev så att vi hamnade på det här hotellet. Hade kanske inte åkt tillbaka dit, mest för att det ligger lite utanför, men om man tycker det är ok så är det helt ok. Som sagt var strandläget är grymt. Vi var där i augusti 2006.

[Linneape]
2013-06-02 13:09
#4

#3 är lite rädd att vi ska ha bokat något jättedumt för att det ligger en bit utanför..

Upp till toppen
Annons: