Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 766 ggr
Amelida
2013-03-12 18:15

resa för två?

Någon som kan tippsa mig lite resemål för foto intresserade personer. Något för ca 10 - 15 000kr (gärna billigare resor). 1 vecka för två pers (inte mindre). Gör inget om det är ett lite varmare land. Gärna en guide som visar lite fina ställen som är sevärda. Gärna plattser som är riktigt häftiga men inte klichiga om ni förstår vad jag menar. Vandringar och upplevelser uppskattas stort.

Mvh Amel

Annons:
Justbe
2013-03-12 18:48
#1

Rumänien är bra året runt men en sommar är bättre då det är mera växter då, upp i bergen är mitt tips eller deltan

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Oskar
2013-03-13 14:24
#2

Det beror ju lite på vad ni gillar att fotografera. Men är det natur ni är ute efter så är ju till exempel Island otroligt häftigt. Eller Norges fjordar.  Finns nog få platser på jorden som slår dessa. Nackdelen med dessa två resmål är ju att det är relativt dyrt, fast ni borde kunna klara er på 7 500 kr per person om ni lever och bor billigt.

Att hyra en guide är alltid en bra idé, fast tyvärr är det ju ganska dyrt i många länder. Om guide är viktigt så ska man nog inte välja typ Norge eller Island utan snarare satsa på något östeuropeiskt- eller nordafrikanskt land där lönerna är låga.

Oskar

Amelida
2013-03-13 16:15
#3

Jo natur fotografi är extra intressant för oss. Island är intressant som du säger. Lite dyrt kanske. Och norge känner jag att jag kan bila till lite när som. Skulle gärna vilja åka söderut. Lite sol och värme behövs efter vintern. Och sammtidigt vill man äventyra lite och se/uppleva lite.

Amel

[Tilde]
2013-03-13 20:39
#4

Japan är fantastiskt vackert! :) Plus att mat är riktigt billigt om man inte ska äta på finrestaurant. 

Jag fick förut en flygbiljett + Japan rail pass (tågkort) för bara 7300 kr under 2010. Hotell gick för ungefär lika mycket och då bodde vi på två olika 4-stjärniga hotell under 7 nätter. 🙂

Upp till toppen
Annons: