Annons:
Etikett4-nord-sydamerika
Läst 961 ggr
JohannaHenningson
2013-03-10 10:06

Flytta till USA?

Nu vet jag att folk kommer tycka att jag och mina föräldrar är dumma i huvudet, skriver detta ändå.

Som rubriken säger funderar jag på att flytta till USA när jag går i nian, alltså gå i nian där i stället för i Sverige, om ni fattar. 

Jag vet redan vilken familj jag isåfall ska bo i, släktingar. De har 2 äldre söner och då ska jag gå i samma skola som de gjorde. Mamman i familjen har redan pratat med skolan, de vet att jag kommer, inte riktigt när bara. 

Men då är ju frågan, måste man ha green card för att kunna komma dit och studera. Hur svårt är det att få ut ett sånt då? Dock har jag en fördel eftersom pappa bodde där som liten och hans föräldrar tog ut eventuella green cards till min pappas blivande familj. De finns, men måste ändå ta uts, hur svårt är det? 

Johanna ♥

Annons:
pistenbully
2013-03-13 16:45
#1

Är det inte så att man måste söka om tillstånd om man ska stanna där i längre än 6 månader? Inget jag vet, men en fd arbetskamrat ägde hus där nere men kunde bara vara där i 6 månaders perioder.

lilacs
2013-03-14 17:00
#2

eftersom du är minderårig måste dina föräldrar kontakta ambassaden. De kan svara på all era frågor.

JohannaHenningson
2013-03-14 21:39
#3

tack #1 och #2

Upp till toppen
Annons: