Annons:
Etikett2-asien-australien
Läst 1138 ggr
Yolle
2013-02-16 09:28

Vad ska man göra på Nya Zeeland?

Jag och en kompis ska åka till Nya Zeeland om ett tag, han vet hur gärna jag vill åka dit, så han betalar hela kalaset. Vi är bara på planeringsstadiet, så vi vet ju inte när vi reser. Jag vet att jag vill lära mig surfa, besöka minst en inspelningsplats för LOTR, festa lite, upptäcka naturen. Jag tror han sa något om att vandra och något om berg, men jag är inte säker. Finns det något speciellt vi ska göra? Och vilken tid på året bör vi åka dit? För klimatets skull. Jag tror vi blir borta 1-2 månader ungefär. Och hur gör jag om jag behöver ta med mig mediciner? Lite tyngre sådana, inte vanliga Alvedon. Och är det svårt att hitta mjölkfri/vegansk mat?

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

Annons:
VildaVittra
2013-02-16 16:46
#1

Angående medicinerna så går du till apoteket och berättar att du ska resa utomlands så hjälper de dig att fylla i blanketterna. Tänk på att du bara får ha med dig så många tabletter som beräknas gå åt enligt doseringen din läkare skrivit ut, så brukar du ibland behöva fler så måste din läkare skriva ett nytt recept med en högre dos innan du går till apoteket. Men det brukar inte vara något problem.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Yolle
2013-02-16 18:42
#2

Okej, det var inte så avancerat som jag trodde att det skulle vara :)

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

Oskar
2013-02-16 19:11
#3

Har inte varit där själv men om jag åkte dit så skulle jag besöka bergen och fjordarna i sydvästra delen. Landskapet där ska vara otroligt häftigt!

http://www.lonelyplanet.com/new-zealand/fiordland-and-southland/fiordland

Oskar

Yolle
2013-02-16 21:55
#4

tittade på bilder, det är verkligen hänförande :) egentligen vill jag göra allt, så svårt att välja ut några godbitar liksom, men jag skriver upp det på en önskelista, känns dumt att missa så fantastiskt vacker natur :)

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

Upp till toppen
Annons: