Annons:
Etikett2-asien-australien
Läst 886 ggr
[pinknation]
2013-01-25 14:03

Billig resa till Asien

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har länge varit sugen på att resa till Asien, främst Sydkorea, Kina, Hongkong, eller Singapore.

Någon som vet om man får en "bra" resa dit för drygt 20.000:- ?

Med "bra" menar jag med många utflykter/sevärdigheter, shopping, middag ute nästan varje kväll, färdpengar till taxi ect.

Vi är inte ute efter bad o sol så mycket utan mest sevärdigheter.

Flyg vet jag att det finns billigt numera via Finnair.

Annons:
OlleA
2013-01-28 20:49
#1

Här hittar du billiga och intressanta resor till Asien: http://www.lasochres.se/

Varken bad eller sevärdheter är det viktigaste på dessa resor. I stället kommer du bort från allfartvägarna, träffar folk och lär känna den lokala kulturen på ett helt annat sätt än med många andra arrangörer. Även naturupplevelser utöver det vanliga får du på många av resorna.

Olle

FunkyShrimp
2013-04-02 14:08
#2

Du glömde säga för hur lång tid :P
20.000 kan va mer eller mindre än vad du behöver.

Sen så finns det mycket billigare än finnair… finnair är skitdyrt ju :P

[Moa-]
2013-04-03 23:27
#3

Sent svar, vi åkte till Kina med flygbiljetter för ca: 4000 kr tur och retur, hotell kan du få hur dyrt eller billigt som helst, tror vi betalade mellan 100 - 200 kr/natt för hotell, och bodde då på hotell av god mellanklass, rent och fräscht i bra områden, däremot inte de mest extrema lyxbyggnaderna.  

En bra middag med många rätter och öl gick på cirka 100 kr, då var vi fyra - fem personer och tyvärr lämnade vi ofta mycket mat, dock fanns det så mycket gott och allt var så billigt att det blev svårt att välja bort. Lyxigare restauranger kostar givetvis mer, dock ansåg jag personligen att man betalade för ryktet (och enskilda rum) snarare än för maten, då kostade med vin ca: 100 kr/person. Äta nudlar på "gatan" kostade 7 kr per person, gott och mycket mat, men långt ifrån vad som skulle godkännas av svenska hälsovårdsmyndigheter och dyra restauranger.

Shanghai rekommenderas varmt, mycket häftig stad, Peking var jag däremot betydligt mindre imponerad av, den stora behållningen därifrån var muren.

Har du bokat någon resa ännu?

Upp till toppen
Annons: