Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1912 ggr
[jjennyeklundd]
2012-08-11 11:48

Edinburgh i höst!

Reser iväg till Edinburgh i höst! Sk vara där fyra dagar och bo i ett hotell mitt i stan. Några ställen man måste besöka är ju slottet, valven, greyfairs kirk, och någon katedral jag inte minns namnet på! Har någon av er några erfarenheter av Edinburgh? Något man ska tänka på och något man måste se/göra mesans man är där? :-)

Annons:
ks.gerbil
2012-08-11 11:54
#1

hamnade här av misstag men kan säga att det är en fantasisk plats! en av det bästa grejerna jag gjorde när jag va där va att ta en ghost tour alså en spökrunda man få gå under stan och se hemsökta eller "hemsökta" platser beroende om man tror på sånt eller inte ;) men kan säga att det är verkligen värt det! man får höra massa väldigt bra spökhistorier och guiden är jätte duktiga, man får också höra lite om tortyr och sånt och vart ifrån vissa saker som "att le från öra till öra" kommer ifrån. om man gillar zombies och vampyrer mer finns det också sånna tours, väldigt bra! tyvärr hade inte vi någon tid att åka till grayfairs kirk men skulle väldigt gärna gjort det! hoppas du har det lika kul som jag!

Gerbil-hemsidan hittar du R

[jjennyeklundd]
2012-08-11 12:27
#2

Okej det låter bra!! :-D jag och min pojkvän ska gå på en sån där tur men vi ska gå en som heter "paranormal underground" ;-) då går man ner med guide och får höra lite om spökena och sen om folk som berättar om ssaker de varit med om som varit spöklika, och sen har man lite sån där teknik så att man kanske fångar upp några ljud eller något på bild och så där! :-) det ska bli jättekul och jag ser verkligen fram emot det!! :-D

Upp till toppen
Annons: