Annons:
Etikett1-afrika
Läst 2816 ggr
Tettis84
6/28/12, 10:41 PM

volontär resor!! se hit

Någon som känner till något om volontär resor i sydafrika? Eller kanske planerar i höst?

Antingen vill jobba med djur eller på barnhem.

Har ni erfarenheter eller tips berätta gärna.

Hälsingar Tess

www.theresekostresa.blogg.se

Annons:
Bejbymoose
7/31/12, 7:00 PM
#1

Min kompis är på sån resa nu, i Afrika :) Hon hjälper en massa barn där. Hon verkar ha JÄTTE kul! :) Dock kostar det ju multum tycker jag….

MagnusLindgren
9/17/13, 6:00 PM
#2

Volontärresor går att fixa själv. Det räcker egentligen att bara köpa en flygbiljett till det afrikanska land man vill åka till. Sen göra lite research om man kan få stanna på en skola/barnhem mot att du sponsrar dem.

Fast det gäller ju att kunna tillföra något, annars kanske man inte blir så mycket mer än ett udda och kul inslag för barnen :) Det råder inte brist på arbetskraft i många afrikanska länder.

Besök gärna får hemsida och Facebook sida för en ideell organisation som arbetar med ett projekt i Uganda :)

https://www.facebook.com/ForeningenUganda

www.foreningenuganda.se

Publicerar mina foton på min hemsida: www.magnuslindgren.net/


 

[Panama]
5/13/14, 9:53 AM
#4

Det är ganksa lätt att råkaut för oseriösa företag va? 

Varför kostar det så mycket när man är där för att hjälpa?  Det känns lite skumt:S Har lite svårt att lita på företag som tjänar pengar på folk som vill väl

Bjallstal
5/22/14, 11:16 PM
#5

Uganda är ett väldigt trevligt land. Finns väldigt mycket olika ställen man kan volontär arbeta på samtidigt som landet är lugnt. Jag tillbringade tre veckor där i februari 2011, dock nye som volontär utan vi åkte dit med våra gymnasieprojekt och gjorde en del där. Var en en del barnhem, och nationalparker med en hel del volontärer. :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

MagnusLindgren
6/4/14, 12:14 PM
#6

#5 Håller med om att Uganda är ett väldigt intressant land. Jag var där senast nu i februari/mars.

Publicerar mina foton på min hemsida: www.magnuslindgren.net/


 

Annons:
Chestnut
7/25/14, 9:51 PM
#7

www.ial.se kanske inte är sydafrika men spännande (och billiga) volontärresor!

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: