Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 2243 ggr
Chestnut
5/29/11, 8:29 PM

Kostnad tåg Polen-Slovakien?

Jag ska åka till Martin, Slovakien i september nästa år. Billigaste flygbiljetterna jag har hittat är till Kraków/Katowice. Vad kostar tågbiljetterna den sträckan? Ungefär?

Har ni några tips på saker att tänka på? Har bara flygit en gång för flera år sedan och aldrig varit i Polen eller Slovakien tidigare.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Oskar
5/30/11, 12:47 PM
#1

Du borde ju kunna kolla på Slovikiska järnvägsbolagets hemsida:

http://www.zssk.sk/en

Jag ser att det går tåg mellan Krakow och Martin men att det verkar vara ganska många byten. Dock hittade jag inget pris. Men du kanske kan ringa/maila och fråga.

Om man är ovan att flyga så är väl det bästa rådet att se till att ha gott om tid.

Oskar

Chestnut
8/11/12, 6:07 PM
#2

Börjar att dra ihop sig för att resa nu, landar i Budapest och åker taxi till centrala Slovakien (fler stycken som delar på taxin så blir billigt). Sen är min senaste idé att därefter ta tåget upp till Warszawa för att hinna se så mycket som möjligt innan jag flyger hem därifrån. Hemresan är på helt egen hand.

I länken #1 så kan man endast se priser inom slovakien men inom Slovakien verkar det ligga runt 5-9 EUR iaf. Frågan är bara vad Polen biten kostar, ifall det verkligen är värt det…

Med vänliga hälsningar
Chess

*Dandelion*
2/22/14, 3:25 PM
#3

Tar upp den här gamla tråden om Martin, Slovakien.

Ska resa dit till sommaren och undrar om någon här har tips om bästa sättet att ta sig dit på?

Jag bor i Halmstad och har nära till Göteborg, Malmö och Köpenhamn.

VildaVittra
2/22/14, 5:40 PM
#4

#3 Wizz air flyger från Göteborg till Katowice, sedan hittade jag den här sidan: http://www.rome2rio.com/s/Katowice/Martin

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

*Dandelion*
2/22/14, 7:45 PM
#5

Tack VildaVittra! Det verkar inte vara några problem att ta sig till Katowice eller Krakow, men sen vidare till Martin……jösses va dåliga kommunikationer :)

Upp till toppen
Annons: