Annons:
Etikett6-resedagböcker
Läst 2225 ggr
Kisemisen
7/3/09, 4:16 AM

Medelhavskryssning -08

Tänkte att jag skulle skriva om min medelhavskryssning 2008 :) Skriver av från min "resedagbok" OBS! alltför privata saker plockas bort ;)

 Dag 1, 6 Juli.

 Just nu är jag på Malta, hörni det? Malta! Det känns rätt så coolt, vi ska vara här till den 10 Juli för att sedan åka bort till Cypern. Egentligen så ska man åka längs fastländerna, men i början blev det såhär. Det är beräknat att vi ska komma fram till Cypern efter ett par timmar. Jag är bara trött just nu, har sovit lite och precis packat upp min packning. Jag och mamma ska snart ner och doppa oss i poolen och äta något gott i en fem stjärnig resturang bara några meter bort. /klart slut solstingstjut!

Dag 2, 7 Juli.

Fortfarande i Malta, klockan är tidigt på morgonen (09.00) och vi ska alldeles strax ner för att äta frukost. Ikväll kl. 15.00 ska vi ner till båten för att lasta in alla våran saker igen. Vi har hotellet tills imorgon, den 8e Juli så därför ska vi ha alla våran kläder klara på båten så vi inte behöver kånka med det imorgon. Dessutom ska vi snorkla imorgon, det ska bli jättekul! Jag ska snorkla med en kille som hette Wiggim, han är tränare och dessutom brukar han fånga bläckfisk i Grekland, han bor där borta men ska åka med oss på kryssningen, han känner nämligen Kaptenen! :) /Tack och hej imorgon träffar jag en haj (när jag snorklar)

 Dag 3, 8 Juli.

_Båten är jättefin! Riktigt fräsh och jag och mamma har bokat spa nu med. Jag ligger på stranden just nu, mamma är och beställer coca cola till oss. Det är varmt och skönt i havet, klockan är 12.00 och om 1 halv timme så ska vi ut och snorkla. Jag längtar men min stora skräck för hajar finns i mitt huvud hela tiden, onödiga tanke.

_**Dag 4, 9 Juli.

Säg hej till stor snorklaren! Jag var i vattnet i 1 och ½h igår, jag var helt förtjust. Det var skitcoola fiskar och .. ja det går inte beskriva! Och jag lever dessutom, jag blev inte uppäten av hajar. Har inte kunnat skriva idag eftersom vi har ju varit på stranden och grillat ryggen lite (lite mycket). Men det blev bra ändå, imorgon åker vi på riktigt! Fast det är skönt att ha haft några slappedagar såhär innan så man är beredd. Vi åker tidigt imorgon så jag kommer få påsar under ögonen på direkten (en dold talang). Vi åker redan 05.12 på morgonen.Dag 5, 10 Juli.

**_Sitter på båten, vi är framme om ungefär ½h, tiden har gått rätt snabbt, jag har dessutom träffat en kompis, Sanna, hon är också från Sverige dessutom. Fast Stockholm, men dom ska av i Grekland :(. Vi fortsätter ju bort till Italien för att sedan bo i Venedig ett tag (8 dagar) ju.

_**Dag 6, 11 Juli.

**_Sanna har kräkt ner hela deras sovhytt, haha! Skadjeglädje, de har varit och torkat och torkat. Nu är vi iallafall framme i Cypern och ska snart ut och steka lite i solen, bara Sanna mår bättre iallafall :)

_**Dag 7, 12 Juli.

**_Sanna mådde inte bättre, hon fick en kallsup i vattnet och hostade upp allt vatten och dessutom oxfilén vi käkade på båten, jag satt och skrattade bredvid henne tills hon missade spannen och kräktes på mina ben, då blev jag nästan arg! Haha, vi fick iallafall skölja av oss i duschen, vi frågade om vi inte fick bada i poolen men det är tydligen förbjudet om man är magsjuk.
Vi åker vidare till Turkiet. Det borde inte ta så himla lång tid, kaptenen sa max 4-5h. Båten kör i snigelfart.
Hejdå CYPERN!

_**Dag 8, 13 Juli.

**_Snart framme i Turkiet.

_**Dag 9, 14 Juli.

**_Framme i Turkiet, vi ska vara kvar här tills imorgon klockan 17.19 sen åker vi bort till Rhodos, så vi ska åka bussen in till Side här i Turkiet och äta testikebab, man lagar någon kött-röra i en kruka sen slår man sönder krukan och äter det. Inte krukan då alltså utan kött-röran.

_**Dag 10, 15 Juli.

**_Påväg till Rhodos just nu.

_**Dag 11, 16 Juli.

**_Sanna är inte kvar hos mig längre, nej :( Vi är framme i Rhodos nu och jag fick följa med Sanna bort till deras hotell.
Sen följde hon med mig ner till båten och vinkade av mig! Jag fick hennes nummer och hon fick mitt iallafall. Så jag ska ringa henne när jag kommer hem igen sen kan dom åka ner till mig i September eftersom Sannas mamma, Annelie har en kusin i Malmö och då kan Sanna sova hos mig! :D Jag är såå glad, Sanna är verkligen toppen och dessutom rolig. Vi är vänner förlivet känns det som. Och mamma har bränt sig på ryggen så vi fick avbeställa hennes ryggmassage eftersom hon låg och grinade som ett fån när vi låg där. Skadeglädje från min sida igen.

_**Dag 12, 17 Juli.

**_Rhodos, underbara Rhodos! Det känns rätt coolt att man stannar i ett dygn i alla länder. Känner mig lyxig. Men snart bär det av till olika Grekland-öar och i övermorgon är vi framme i Albanien.

_**Dag 13, 18 Juli.

**_Underbara Grekland! Jättefina öar överallt, imorgon är vi i Albanien och ska stanna där till den 20 Juli sen bär det av till Kroatien, där ska vi stanna i två dagar eftersom vi ska byta kapten. Jag saknar Sanna en aning, men detta är också kul. Nu är jag dessutom brun och fin som en rullgardin (rimmar).
Och dessutom är alla mina fickpengar slut eftersom jag har slösat upp 300 kronor på ett kontantkort som inte ens funkar, måste ju ringa hem men snipp snapp snut så var mina pengar slut. Då fick jag min brilianta tanke att låna mammas mobil för ett samtal till Sverige på max 2 minuter, men det råkade bli 8 minuter så nu har mamma 5kronor kvar på sin mobil. Whopsi deasy.

_**Dag 14, 19 Juli.

**_Är på en resturang i Albanien, åker härifrån imorgon så då dagbokar jag mer.

_**Dag 15, 20 Juli.

**_Påväg till Kroatien nu, mitt drömland nästan! Det ska bli så kul, har aldrig varit där liksom :) Dessutom ska vi stanna där två dagar så det blir ju lite extra. Vi har hyrt ett hotellrum 1 natt så att vi slipper bo på båten hela tiden.

_**Dag 16, 21 Juli.

**_Det är jättefint i Kroatien! Jag har badat så mycket så att jag har fått öroninflamation, så jag har varit på sjukhuset och dom var så snälla och rara. Jag fick en bra medicin och dessutom lärde jag sjuksköterskorna Svenska. Dom fick lära sig, glas, rumpa, tallrik, spruta, nål, helvete, skit, bajs, kiss. Det var på deras egen vilja faktiskt.

_**Dag 17, 22 Juli.

**_Hotell-natt, det var underbart. Man låg inte och guppade hela natten och jag har badat i en hotell-pool nu också!
Imorgon åker vi till Italien och den 25 Juli är kryssningen slut och vi åker till Venedig.

_**Dag 18, 23 Juli.

**_Snart Italien.

_**Dag 19, 24 Juli.

**_Packat packat och återigen packat. Mamma är så trött på packningen nu så hon säger att hon inte tänker packa upp sina saker i Venedig. Ikväll har vi en avslutningsfest här på båten, det ska bli spännande :) Det finns norske-pöjker. (Vad det nu heter på norska).

_**Dag 20, 25 Juli.

**_Nu ska jag lägga ner dig, dagboken. Nu ska du också packas ner för nu ska vi till Venedig! Jag har legat på stranden lite idag också, och nu finns det bara ½ sida kvar i dig, dagboken.
Det var kul att lära känna dig, hoppas du får ett bra liv och att jag kan läsa dig när jag blir desperat och vill bort ifrån lilla Sverige.

                    / Hola, från rese-freaket Linda_

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Annons:
Oskar
7/3/09, 11:16 AM
#1

Härlig reseberättelse! Och vilken lång kryssning ni var på. Schysst!

Kisemisen
7/3/09, 12:41 PM
#2

#1, tack! Ja det brukar bli så med tanke på hur lång tid det tar, hur många ställen man stannar på m.m, men det var en jättehäftig upplevelse ska jag få be att tala om! SkrattandeCool

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

shareza
7/8/09, 12:25 AM
#3

låter härligt,,,skulle haft katt-vakt,så man kunde göra en sådan resa,ha det gottCool/shareza

elyse
7/9/09, 1:49 AM
#4

Jag skulle också vilja kryssa, just för att man får se lite av varje. Förälskar man sig i ett ställe kan man ju åka tillbaka på en längre resa. Jag skulle vilja åka på en Karibien-kryssning.

Upp till toppen
Annons: